neděle 19. srpna 2012

Elektrický uhlík


Loni v prvních e-shopech na Slovensku, letos už snadno k dostání i u nás. Elektrický uhlík je tu a vypadá jako zajímavá alternativa ke klasickým uhlíkům. Na e-shopech se dočteme, že elektrický uhlík je snadno použitelná a zdravější náhrada klasického, že má regulovatelný výkon a že chuť dýmky je s ním čistší. Tato tvrzení přímo vybízejí k vyzkoušení v praxi, i přes cenu okolo 900 kč.
Uhlík s podložkou

Uhlík na korunce vortex
Popis
Samotný uhlík je kovový válec s poměrně malým průměrem a dírkami po stranách, zvenku je natřený barvou, kterých je k dispozici více. Spodní strana je z tepelně odolné keramiky, s malou dírkou uprostřed. K uhlíku je dodávána navíc keramická podložka, na které může ležet, když je žhavý a není na dýmce a samozřejmě také zdroj, tedy transformátor, na kterém se nachází kolečko, kterým regulujeme výkon.
Ke konstrukci mám jisté výhrady. Drát mezi zdrojem a uhlíkem by mohl být delší a stejně tak i kabel mezi zdrojem a zásuvkou. Délka nutí uživatele mít dýmku blízko zásuvky či prodlužky, navíc u hodně vysokých dýmek by mohl být problém s umístěním zdroje tak, aby neshazoval uhlík z korunky. Když je dýmka na stole a zásuvka u země, je bezpečné umístění uhlíku na korunku opravdu inženýrským úkolem. Uhlík je navíc i v dobré poloze na korunce poměrně nestabilní, je třeba dávat opravdu pozor aby nespadl či nespálil kabel ze zdroje.

Použití
Radiální nařezání alobalu
Hned zkraje musím říct, že uhlík jsem dvakrát reklamoval. První nefungoval vůbec, druhý odešel během prvního nahřívání a teprve třetí kousek se mi podařilo opakovaně použít. Tím však potíže neskončily.
Ať jsem se snažil, jak jsem se snažil, nebyl jsem schopen docílit ani zdaleka takových výsledků jako s normálním uhlíkem; po libovolně dlouhém zahřívání dýmka pořád táhla velmi málo.
Zkoušel jsem snad všechno: klasickou korunku, vortex, hodně i málo alobalu, uhlík vzdálený od tabáku i vyloženě přimáčknutý na něm, různé tábáky i shiazo. Na Amerických diskusních fórech jsem našel tip na radiální nařezání alobalu, ale ani to nepomohlo. Tamtéž existují odkazy na videa ukazující celkem dobré výsledky, nicméně se ukázalo, že na těchto videích je použit uhlík první generace se zdrojem bez regulace výkonu, který byl pravděpodobně vydařenější.


Adaptér
Spodní strana
Verdikt
Elektrický uhlík naprosto neplní svou funkci. Možná mám špatný kousek, možná jsem nepřišel na ten správný fígl. Budu to dál zkoušet, každopádně, v tuto chvíli je to věc, kterou naprosto nemohu doporučit.  

Žádné komentáře:

Okomentovat